Bouwpakket

In één werkdag was de begane grond klaar!


In de zone tussen het Verliefd Laantje en de Zoete Kers waren 11 kavels uitgegeven voor vrijstaande villa’s. 10 Ervan zijn inmiddels al lang en breed klaar en bewoond maar de elfde kavel bleef maar onbebouwd.

Op deze plattegrond zijn de elf kavels te zien. Het zijn de huisnummers 9 tot en met 27. In de kavel naast nr. 27 staat een vraagteken. Daar wordt nu het laatste huis in elkaar geschroefd.

Ter oriëntatie: 29 – 29E is Villa Berlaer en
31 – 43 zijn de huisnummers van Villa Spaendonck. Het Verliefd Laantje scheidt de woonwijk van de golfbaan.

Half september veranderde alles! Het fundament heb ik gemist maar toen er even daarna een gigantische kraan complete onderdelen van het huis op hun plek aan het takelen was, heb ik mijn camera gepakt en ben ik toch maar gaan eens kijken.
Het was een indrukwekkend schouwspel. In hoog tempo werden de binnenmuren op de goede plek gezet en geschoord. De kozijnen zitten er al in. De hele begane grond werd in een dag gebouwd.
Daarna was het een week stil. Vervolgens kwamen de vloerdelen van de verdieping en de tussenwanden van de bovenetage en het dak. Twee dagen later werden de pannen er op gelegd! Er stond al een schoorsteen, er waren al dakkapellen gezet, er hing al een kroonlijst, ik zag een regenpijp en de leidingen schijnen er ook al in te liggen.
De aanstaande bewoonster met wie ik even heb gepraat, vertelde me dat ze eind november de sleutel al krijgen. Ze vertelde ook dat de voorbereiding een zeer hobbelig traject is geweest. Vandaar dat de kavel zo lang leeg bleef.

Improviseren kun je leren. Ik weet niet wat er op de ladder ligt maar de eerste verdieping is zowat af. De wandjes zien er maar dun uit. Zou het niet erg gehorig zijn?

29 September 2023, de pannen er op! Wordt vervolgd.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑