Pas de deux

In mijn vorige bericht beschreef ik de werkzaamheden op twee kavels in het centrum van het plandeel Berlaer. Nu komen de activiteiten wel heel dichtbij. Op de kavel in de oksel van de Zoete Kers, recht voor ons terras, verschenen vorige week twee graafmachines die enthousiast begonnen aan een pas de deux. Toen de balletvoorstelling was afgelopen was het al donker maar de volgende ochtend zagen we het resultaat. De bouwers kunnen aan de gang!

Beide gravers begonnen in een woeste galop aan hun karwei, waarbij vooral de Doosan een paar keer vervaarlijk overhelde en leek te kantelen. Er gebeurde niets hoor, maar als leek hield ik mijn hart vast.

De uitgegraven grond werd opgetast op het achterste stukje van de kavel en recht voor ons terras ontstond een hellingbaan. Ik neem aan voor toekomstige voertuigen. Later werd er nog een elektriciteitskastje geplaatst en de bewapening voor het fundament afgeleverd. Leuk voor mijn kleinzoon want het was op onze oppasdag en hij is gek op machines van allerlei soort. De gravers zelf heeft hij helaas niet gezien maar er zit nog genoeg in het vat voor hem. Hij kan zijn lol op.

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑